Banerių kūrimas – atskira meno rūšis.

Žodis „baneris“ kilęs iš angliško „banner“ – transparantas, reklaminis skydas – tai nejudantis, statinis paveiksliukas arba animuotas vaizdelis, svetainės puslapiuose naudojamas reklamai pateikti. Užvedus ant jo pelę ir spustelėjus klavišu, susidomėję svetainės lankytojai nukreipiami į reklamos tiekėjo puslapį. Dažniausiai atsiveria konkretus puslapis, kuriam galima rasti daugiau lankytoją sudominusios informacijos. Šis lankytojo nukreipimas vadinamas perėjimu į banerį arba „spustelėjimu“.

Kam reikalingi baneriai?

Šiuo metu baneriai dažniausiai naudojami reklamai talpinti dažnai lankomuose puslapiuose, siekiant pritraukti kuo daugiau susidomėjusių reklamos tiekėjų. Tai, pavyzdžiui, tokie reklamos skydeliai, kurie siūlo nuolaidas, reklamines akcijas ir panašią informaciją. Numatoma, kad susidomėję lankytojai užeis į reklamuojamą puslapį, užsisakys reklamuojamą prekę, įsigis ją arba atliks kokį nors kitą veiksmą.

Kitas banerių naudojimo variantas – brendo reklama. Tai reklama, neskatinanti vartotojo nedelsiant pereiti į reklamos tiekėjo puslapį, bet tarsi „įrašanti“ brendo pavadinimą į vartotojo atmintį, kuris vėliau turinti įtakos vartotojui renkantis prekę. Ryškus tokios reklamos pavyzdys – „Coca-Cola“ reklama. Išvydę šio brendo reklamą mes nepuolame pirkti gėrimo iš reklamos tiekėjo puslapio tą pačią sekundę, tačiau renkantis gėrimą artimiausioje parduotuvėje matytas reklamos vaizdas gali turėti lemiamos įtakos ir mes pasirenkame būtent šio prekinio ženklo prekę.

Trečiasis banerio naudojimo variantas – vadinamieji „vidiniai“ baneriai. Jie talpinami savose svetainėse ir atkreipia vartotojo dėmesį į specialius pasiūlymus, reklamines akcijas arba perkamiausias prekes. Tokie baneriai neskirti klientams pritraukti, bet jie padeda formuoti pageidaujamą jūsų svetainės vartotojo paklausą.

„Flash“ baneriai

Lyginant su grafiniais baneriais (Animuoti), Flash baneriai turi keletą privalumų ir trūkumų.

Privalumai – Flash baneris gali būti papildomas garsu, jis dažniausiai išsiskiria turtingesne animacija ir vaizdais, Flash baneris (Animuotas) gali reaguoti į vartotojo veiksmus ir, tuo pačiu, padidinti banerio populiarumą. Flash baneris gali „dengti“ puslapį, uždengdamas jo turinį – taip vartotojas verčiamas peržiūrėti banerį ir atlikti kažkokį veiksmą tam, kad būtų galimą jį uždaryti. Ženkliukas, kurį reikia spustelėti, kad baneris užsidarytų, dažniausiai yra sunkiai pastebimas ir vartotojas, mėgindamas uždaryti jį, dažnai prašauna pro šalį. To ir siekia reklamos tiekėjai – vartotojas atidaro reklamuojamą puslapį. Tiesa, iš karto po to vartotojas puslapį uždaro ir tikriausiai keikiasi kaip pašėlęs.

Trūkumai – baneris labai apkrauna atidaromą puslapį, be to, norėdamas jį peržiūrėti, vartotojas turi nustatyti papildomą plaginą (plugin). Kitaip Flash baneris neatsidarys.

Ką dar reikia žinoti apie banerius?

Partnerių svetainėse baneriai parodomi tiek kartų, kiek numatyta pagal vartotojų apsilankymų skaičių (dažniausiai kaina nustatoma už 1000 parodymų ir svyruoja tarp 5 ir 50 dolerių už 1000 parodymų) arba mokama už kiekvieną banerio parodymą. Šiuo atveju nesvarbu, kiek kartų baneris buvo parodytas – jūs mokate tik už tikslinius susidomėjusius pirkėjus.
Pagrindinė kiekybinė banerių reklamos charakteristika – CTR koeficientas, t.y. banerio parodymų ir atidarymų skaičiaus santykis. Vaizdinėje reklamoje atlieka informacinį vaidmenį ir nelaikomas svarbiu vertinimo parametru.

Mes kuriame banerius visiems gyvenimo atvejams ir bet kokiems reklamos šaltiniams. Norėtume dar kartą atkreipti dėmesį į tai, kad kiekvienas reklamos šaltinis turi savo techninius reikalavimus baneriams. Būtina patikslinti šią informaciją – būkite pasiruošę pateikti ją mūsų vadybininkui.